» » Ата-аналарға арналған ақпарат

 
 
 

Ата-аналарға арналған ақпарат

Автор: dedsad2761403 от 8-10-2018, 02:49, посмотрело: 11

0

 Кіші жастағы балалардың сенсорлық дамуы

   Сенсорлық даму балалардың ерте жастағы жалпы дамуының негізін құрайтын басты бөлігі болып табылады.

Сенсорика бойынша жүргізілетін сабақтар баланың даму үдерісіндегі сыртқы ортаны қабылдап және айналадағы болып жатқан заттарды, қоршаған ортадағы өзгерістерді көз алдына елестетіп сезінуіне бағытталған.

   Баланың бойына ақыл-ой күштерін, ойлауын дамытудағы және ақыл-ой еңбек мәдениетін дамыту ең алдымен балаға сенсорлық тәрбие беруден бастау алады.

Сенсорлық тәрбиенің маңыздылығы мынада:

-         Интеллектуалды дамудың негізі болып табылады;

-         Баланың қоршаған ортамен қарым-қатынасы кезінде алынған былықты көрсетулерін ретке келтіру;

-         Байқағыштығын дамытады;

-         Шынайы өмірге дайындайды;

-         Эстетикалық сезіміне белсенді түрде әсер етеді;

-         Қиялдың дамуына негіз болып табылады;

-         Зейінін дамытады;

-         Балаға жаңа пән-танымдылық қызмет тәсілдерін игеруге мүмкіндік береді;

-         сенсорлық үлгі-өнегені игеруді қамтамасыз етеді;

-         оқу қызметінің дағдыларын қамтамасыз етеді;

-         баланың сөздік қорының ұлғаюына әсер етеді;.

-         көру, есту, бейнелі және т.б есте сақтау түрлерінің дамуына әсер етеді;

Дидактикалық ойындар балалардың сенсорлық қабылдауын қамтиды, бір жағынан олар ойнаушылар әрекетінің жас ерекшелігін, адамгершілік уәждерін, екінші жағынан – еріктілік қағидасын, өзі таңдау құқығын, жеке даралығын көрсетуді ескереді. Күнделікті өмірде бала әртүрлі пішінді бояуларды кездестіреді – бұл оның жақсы көретін ойыншықтарымен қоршаған ортадағы заттар. Көркем туындыларды – сурет, мүсіндерді көреді және ән тыңдайды, бірақ осы білімді игеру үлкендердің көмегінсіз, табиғи түрде жүргізіледі. Осы жерде көмекке сенсорлық тәрбие келеді, дәйекті және жоспарлы түрде балаларды адамның сенсорлы мәдениетімен таныстырады.
   Әр жастың сенсорлық тәрбие алдында өзіндік міндеттері бар. Ерте жастан-ақ түс,пішін, мөлшер туралы ой елестері көбейе түседі.  Осы ой елестерінің әр түрлі болуы өте маңызды. Бұл баланы түрлі сапалы түс спектрларымен, геометриялық пішіндермен, шеңбер, сопақ, шаршы, тіктөртбұрыш,үшбұрыш, дөңгелек, текше, кірпіштермен таныстыру керектігін білдіреді.Танымдық және сөздік шеберлігін дамыту, көру, сезу, қозғалу, салыстыру арқылы түсті, пішінді, өлшемді анықтау. Түсіну және де сөйлегенде  көлем мен пішін атауларын қолдану. Орта мектеп жасына дейінгі  уақыт аралығында балаларда сенсорлық кезеңдер қалыптасады – сөйлегенде түс , геометриялық фигуралар, бірнеше заттар арасындағы көлем арақатынасы туралы тұрақты, бекітілген ойлар пайда болады.Үлгі-нұсқаның  қалыптасуымен бірге балаларға заттарды тексеру тәсілін үйрету керек: оларды  түс, үлгі-нұсқа айналасындағы пішіндер бойынша топтастыруға, одан да қиын іс-әрекеттерді орындауға үйрету қажет. Басты міндеттердің қатарына  балалардың аналитикалық қабылдауын дамытуда міндетті түрде түстерді сәйкестендірудегі, заттардың пішіндерін жіктеудегі, жеке көлемдерді ерекшелеудегі икемділігі жатқызылады.Мектепке дейінгі ересек  жас аралығындасауаттылықты  меңгеруде фонематикалық есту, дәлірек айтатын болса әр түрлі  сөйлеу дыбыстары мен әріптердің пішінделуін әрқилы қабылдау үлкен рөл атқарады. Сенсорлық дамудың төмен деңгейде болуы, баланың мектепте ойдағыдай оқу мүмкіндігін өте төменгі сатыға түсіріп тастайды.

 

Категория: Родителям

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.